Put do dobre firme – Poslovni konsalting

Korišćenje usluga poslovnog konsaltinga – kojima se Vaš posao detaljno analizira i kojima se daju konkretni predlozi kako da se on poboljša, je nešto što bi svaka firma trebalo da primeni, jer često nešto drugačiji pogled na Vaš posao, može da doprinese njegovom značajnom unapređenju.

Poslovni konsalting je najbolje i najbrže rešenje kojim firma sasvim izvesno stvara uslove za poboljšanje svog poslovanja, jer korišćenjem usluga poslovnog konsaltinga od strane specijalizovanih firmi i pojedinaca koji su stručnjaci upravo u toj oblasti, firma dobija pomoć i znanja koja su joj neophodna za dalji razvoj njenog poslovanja na najefikasniji način.

Preduzećem može da se rukovodi na bazi ličnog autoriteta i putem lične kontrole, ali, ukoliko zbog razvoja posla to fizički nije moguće sprovesti, postoje alati i mehanizmi koje vam možemo približiti i uvesti ih u rutine i procedure vašeg preduzeća, a koji zasigurno doprinose boljem poslovanju firme i olakšavaju njeno vođenje.

Ovakva organizacija poslovanja omogućava da sa sigurnošću i po unapred jasno definisanim kriterijumima, nagradite ili kaznite zaposlene, na bazi realizovanih planova i postignutih rezultata. Ovim se takođe stvaraju preduslovi da najkvalitetniji kadar želi da radi u vašem preduzeću, zato što u njemu vidi mogućnost za svoju kvalitetnu realizaciju. Ovakva organizacija ujedno omogućava da taj najkvalitetniji kadar bude na najbolji mogući način prihvaćen od strane zaposlenih u firmi, koji znaju da će njihov rad i ukupni rezultati biti u direktnoj proporciji sa njihovim nagrađivanjem.

Bez obzira da li ste vlasnik ili generalni direktor, kvalitet vašeg privatnog života zavisi od uspešnosti vašeg posla. Zato je logično da preduzmete sve ono što izvesno doprinosi uspešnom vođenju posla, jer će to poboljšati ne samo vaše poslovanje, nego i kvalitet vašeg privatnog života !

Najteži deo u svakom poslu je – smisliti dobar posao.

Do toga se ne dolazi slučajno, već to zahteva stručno znanje, iskustvo, inicijativu, operativne sposobnosti i slično.

Mnogi slušaju muziku, poneki sviraju, a samo retki komponuju –  tako je i sa poslom.

Kada znate da analizirate tržište i konkurenciju, umete da prepoznate koja bi to ponuda vašeg proizvoda ili usluga dobro prošla kod kupaca u odnosu na konkurenciju, kada znate da napravite kvalitetnu i primenljivu SWOT analizu svog posla i kada znate kako da to realizujete u praksi, vi se razumete u svoj posao i taj posao sa vama ima šansu na uspeh.

Kada firma razmišlja organizovano o svom poslu, ona je mlada i ambiciozna kao da je novoosnovana. Ona donosi odluke i ide u pravcu u kom ide i tržište, diktira promene, koristi svoje resurse, znanja, poziciju kod kupaca, a takođe je inovativna i ambiciozna kao novoosnovane firme koje pokušavaju da uđu na ta tržišta. Zaposleni u takvim firmama se osećaju važnim i korisnim, jer se bave najvažnijim poslom u okviru svakog posla, a to je kako da taj posao bude bolji. Njihovo znanje je prepoznato i cenjeno, timski duh i prijateljska atmosfera su normalni poslovni ambijent u takvim firmama. Takva firma diktira promene i trendove u svom poslu, samim tim ona je poželjna sredina za najbolje stručnjake u tom poslu, najkvalitetniji kadrovi žele da rade u njoj, jer znaju da će njihovo znanje i ideje biti cenjeni i nagrađeni. Nekada je samo direktor razmišljao o poslu, dok sada o njemu razmišlja 10-20 najkvalitetnijih ljudi, tako da i često spominjani pojam sinergije dobija puni značaj.

Razvoj čak ni u prirodi nije spontana i slučajna aktivnost  i zato je privilegija pametnih firmi i ljudi, jer zahteva razmišljanje, planiranje i preduzimanje konkretnih aktivnosti vezanih za budućnost,

Uzor u razmišljanju o poslu treba da budu vodeće firme iz sveta mode, jer one najviše razmišljaju o novom poslu, diktiraju trendove u svom poslu, posmatraju dešavanja na tržištu i sve to rade kao prioritet svog posla – organizovano i stalno. Zamislite samo da su one zadovoljne same sobom, da nemaju vremena jer imaju puno toga da šiju, da stalno šiju iste stvari, jer im se one trenutno dobro prodaju – vrlo brzo bi izašle iz mode. Tako je i sa drugim poslovima, samo što to nije toliko očigledno.

Da li se vaša firma organizovano bavi svojim poslom, da li razmišlja o njemu, da li poseduje ustanovljenu proceduru koja se bavi organizovanjem i razvojem poslovanja i nagrađivanjem, da li ima neki poslovni plan koji realizuje, da li nešto konkretno radi što bi trebalo da bude bolje od konkurencije i šta je to, da li ima analizu konkurenci je, tržišta i svog posla?

Ukoliko mislite da bi bilo dobro za vaš posao da sve ovo radite i ukoliko vam je potrebna pomoć u tome, voleli bismo da to radimo zajedno, jer je to lep, interesantan i vrlo koristan posao.

NUDIM VAM BESPLATNU OSNOVNU ANALIZU POSLOVANJA VAŠEG PREDUZEĆA

Autor ovog sajta već 30 godina se bavi vođenjem i unapređivanjem posla u različitim privatnim firmama i sve ovo što je napisano na ovom sajtu je praktično iskustvo koje je definisalo ovaj tekst. Zato ja nisam neko ko se teoretski bavi ekonomskim temama i to ne znam, ali znam šta i kako treba unaprediti poslovanje neke firme, jer to radim 30 godina. Radio sam u bankarstvu, u medijima, trgovini, it sektoru, startup poslovima i najvećim korporacijama, u malim i velikim privatnim firmama, gde sam zajedno sa prijateljima unapređivao poslovanje tih firmi i to volim da radim.

UVEK MOŽEMO PORAZGOVARATI O POSLU, JER JE MENI TO ZADOVOLJSTVO.

Carl Skoonglund

U toku svoje profesionalne karijere moraćete da donesete mnoge odluke. Zbog tih odluka neke stvari ćete dobiti, a neke izgubiti, možda čak i vaš posao. Ipak, postoji jedna stvar koju vam niko ne može oduzeti, sem ako to sami ne dozvolite, a to je vaš integritet.

Nepoznati autor

Lider je čovek koji donosi odluke. Nekad su one dobre, nekad su one pogrešne, ali u svakom slučaju, on ih donosi.

John Maxwell

Pesimista se žali na vetar, optimista očekuje da se vetar smanji, a lider prilagođava jedra.

Read more